Eπιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης έκαναν ακριβή εκτίμηση για τα αίτια της έκρηξης που ξέσπασε μετά τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.
Η ομάδα ακαδημαϊκών ερευνητών του Τμήματος Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Γάνδης ερευνά την τραγωδία των Τεμπών εδώ και περίπου ένα χρόνο.
Η έρευνα γίνεται κατόπιν εντολής του Ελληνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΜ).
Χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό του εργαστηρίου τους και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) που έχουν δημιουργήσει, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρεται να κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ακολουθούσε τους δύο κινητήρες της εμπορικής αμαξοστοιχίας, μετέφερε φορτίο εύφλεκτων υγρών.
Οι Βέλγοι εμπειρογνώμονες, έχουν βγάλει τα συμπεράσματά τους για το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη, αλλά και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε και για τη θέση του τρένου όπου βρέθηκαν.
Όπως αναφέρει το Πανεπιστήμιο, το βάρος των εύφλεκτων υγρών που εκτιμάται ότι μεταφέρθηκαν από το εμπορευματικό τρένο ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων, με τις πληροφορίες αυτές να συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση της Αρχής Διερεύνησης Ατυχημάτων, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στις 27 Φεβρουαρίου 2025.
Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ το «πύρινο μανιτάρι» που προκλήθηκε από την έκρηξη έφτασε σε ύψος 80 μέτρων.
Οι εύφλεκτες ουσίες είναι πιθανό να είναι το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται για νοθεία καυσίμων.
Το εμπορικό βαγόνι πέρασε από 15 σταθμούς και 40 κάμερες, όμως στη δικογραφία περιλαμβάνεται ένα μόνο βίντεο, με κενά, και καταγράφεται με αιχμηρές λεπτομέρειες 26 λεπτά πριν από την μοιραία σύγκρουση στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς.
Το πιθανό παράνομο φορτίο εκτιμάται από τους ειδικούς ότι βρισκόταν στα τρία πρώτα βαγόνια ανοιχτού τύπου πίσω από τη δεύτερη μηχανή της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας.
.ieidiseis