Image
Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025 10:43 Οικονομία
 

Ακτοπλοϊκές: Τα 5 μέτρα που προτείνουν για να μην αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων

Άλλα ευρωπαϊκά κράτη έχουν προχωρήσει στη λήψη μέτρων για τη στήριξη της ακτοπλοΐας, με σκοπό να βοηθήσουν τον κλάδο στην προσπάθεια για την πράσινη μετάβαση.

Η Ιταλία, για παράδειγμα, επιδοτεί με 500 εκατ. ευρώ την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της, χρηματοδοτώντας την απόκτηση νεότευκτων πλοίων. Επιπλέον:
 
-Οι ναυτικοί που είναι ναυτολογημένοι σε πλοία υπό ιταλική σημαία απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος.

-Επιδοτούνται οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

-Χρηματοδοτείται η εκπαίδευση νέων ναυτικών μέσω επιδοτούμενων προγραμμάτων.

Η Γερμανία, από την πλευρά της, δίνει περίπου 30 εκατ. ευρώ ετησίως έως το 2025 για την υποστήριξη των εταιρειών που επιθυμούν να ναυπηγήσουν πλοία μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Επιπλέον, η γερμανική κυβέρνηση επιδοτεί:
 
-Τους μισθούς των ναυτικών που εργάζονται σε πλοία υπό γερμανική σημαία.

-Με 60 εκατ. ευρώ ετησίως την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, περιλαμβανομένων της ναυπηγικής βιομηχανίας και της ναυτιλίας.

-Προγράμματα κατάρτισης και εκπαίδευσης σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τη βιώσιμη ναυτιλία.

Η ισπανική κυβέρνηση προσέφερε επιδότηση ύψους 11,8 εκατ. ευρώ στην ακτοπλοϊκή εταιρεία Balearia για τη μετατροπή πέντε πλοίων ώστε να μπορούν να καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Στη Νορβηγία, προβλέπεται η επιστροφή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών για τους ναυτικούς που εργάζονται σε πλοία υπό νορβηγική σημαία, γεγονός που μειώνει σημαντικά το μισθολογικό κόστος των εταιρειών.

Τα άμεσα μέτρα που προτείνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

1) Η επιδότησης της διαφοράς τιμής 30% του νέου καυσίμου (MGO) που πρέπει να χρησιμοποιούν από 1η Μαΐου 2025 τα συμβατικά πλοία και είναι 30% ακριβότερο από το υφιστάμενο VLSFO απευθείας στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων ώστε οι ακτοπλοϊκές να προμηθεύονται το νέο καύσιμο στην τιμή του παλιού.
 
2) Η επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς όπως ισχύει στην Ιταλία, να επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών».
 
3) Η κάλυψη του κόστους των υποχρεωτικών εκπτώσεων για πολύτεκνους, ΑμεΑ, φοιτητές κ.λπ., όπως γίνεται και για τα ΚΤΕΛ. Τα εκπτωτικά εισιτήρια υπολογίζονται στο 37% του συνόλου
 
4) Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: «Να επιστρέφεται ένα μέρος του ναύλου στους νησιώτες».
 
5) Μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση δεν μπαίνει καν στη συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ.

Κάντε Like το daypress.gr