Σταϊκούρας: Μεταβατική διοίκηση και ενιαίος φορέας Σιδηροδρόμου ως το τέλος του 2025
Τη δημιουργία ενός ισχυρού διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής με υψηλά επίπεδα ασφαλείας ώστε να αντιμετωπίσει τις μεγάλες παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, βάζει μπροστά η κυβέρνηση, παρουσιάζοντας χθες στο υπουργικό συμβούλιο το πλαίσιο της μεγάλης μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα. Το σχέδιο, το οποίο παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας προβλέπει την συγχώνευση με απορρόφηση από τον ΟΣΕ της ΕΡΓΟΣΕ, και την ενσωμάτωση από την ίδια εταιρεία και της δραστηριότητας διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού από την ΓΑΙΑΟΣΕ.
Ο νέος φορέας θα έχει την συνολική ευθύνη για την μελέτη, την ανάπτυξη, την συντήρηση και την διαχείριση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας. Πρόκειται για μία επιλογή που όπως τόνισε χθες ο κ. Σταϊκούρας κρίθηκε απαραίτητη ώστε να αντιμετωπιστούν τα κενά και η επικάλυψη αρμοδιοτήτων καθώς και η έλλειψη άμεσου και αποτελεσματικού συντονισμού ειδικά στο κρίσιμο τομέα της ασφάλειας. Με το νέο φορέα επιτυγχάνονται σύμφωνα με τον υπουργό οικονομίες κλίμακας και δίνεται η δυνατότητα ριζικού εκσυγχρονισμού και βελτίωσης του τρόπου λειτουργίας του νέου διαχειριστή, ο οποίος μετονομάζεται σε «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος». Ο φορέας διατηρεί το δημόσιο χαρακτήρα του ως Ανώνυμη Εταιρεία με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο και εποπτεύεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.