Στην Ελλάδα tο ανοιχτό Volkswagen T-Roc
Στην κατάλληλη εποχή ξεκινούν οι πωλήσεις του T-Roc Cabriolet στην Ελλάδα, με τιμές από τα 28.310 ευρώ. Τι είναι όμως αυτό που θα απολαύσει αυτός που θα δώσει τα χρήματα για ένα ανοιχτό με εύκαμπτη πτυσσόμενη οροφή T-Roc;
Σχεδίαση
Πρόκειται για ένα Compact SUV χωρίς οροφή (για πρώτη φορά στην κατηγορία), που συνδυάζει τα γνωστά πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου, με την απόλαυση οδήγησης ενός cabrio.
Η σχεδίαση του T-Roc Cabriolet ξεχωρίζει με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σπορ χαρακτηριστικά με «φουσκωτά» πλαϊνά και φτερά, εντυπωσιακή φαρδιά μάσκα, προφυλακτήρες που τονίζουν το ύψος του αυτοκινήτου, ιδιαίτερη σχεδίαση στο πίσω μέρος, δίθυρο αμάξωμα και μαλακή οροφή που ανοίγει και κλείνει πλήρως αυτόματα με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό σε εννέα και έντεκα δευτερόλεπτα αντίστοιχα, σε ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα. Όταν η οροφή είναι ανοιχτή, το μαλακό επάνω μέρος της διπλώνεται σε σχήμα Ζ πίσω από τα πίσω καθίσματα, ενώ η συμπαγής μετωπική οριζόντια δοκός χρησιμεύει ως κάλυμμα. Όταν είναι κλειστή, οι ράβδοι συγκράτησης την εμποδίζουν να φουσκώνει σε υψηλές ταχύτητες, ενώ η αποτελεσματική ηχομόνωση σε πόρτες και παράθυρα, μαζί με το -προαιρετικό- ειδικά μελετημένο αλεξινέμιο, εξασφαλίζουν την άνεση των επιβατών.
Εσωτερικό - Χώροι
Το 2+2 θέσεων ανοιχτό T-Roc βασίζεται στην MQB πλατφόρμα. Έχει μήκος 4,268 μ., μεταξόνιο 2,63 μ., πλάτος 1,811 μ. (χωρίς εξωτερικούς καθρέφτες) και ύψος 1,522 m. Το ύψος πάνω από το δρόμο σε σχέση με το σημείο H είναι 59,9 εκ. για τον οδηγό και τον συνοδηγό και 61,6 εκ. για τους πίσω επιβάτες. Το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου (χαμηλό για SUV) ενισχύει την οδηγική ευχαρίστηση, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 284 λίτρων. Άλλα χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι οι μικροί πρόβολοι και τα μεγάλα μετατρόχια 1.538 χλστ. (εμπρός) και 1.539 χλστ. (πίσω), ενώ οι πτυσσόμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων και ο προαιρετικός κοτσαδόρος υπογραμμίζουν την ευελιξία του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά την ασφάλεια των επιβατών, αν το όχημα κινδυνεύει να ανατραπεί, ενεργοποιείται ένα ειδικό σύστημα προστασίας και μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, δύο χοντρά πλαίσια εκτείνονται πίσω από τα πίσω προσκέφαλα. Παράλληλα, οι ειδικές ενισχύσεις στο αμάξωμα αντισταθμίζουν την έλλειψη σταθερής οροφής.
Το T-Roc Cabriolet διατίθεται προαιρετικά με δύο στοιχεία ψηφιακής απεικόνισης και ελέγχου: το ψηφιακό cockpit στο οπτικό πεδίο του οδηγού και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης (Infotainment) Discover Media. Το τελευταίο είναι μία από τις τελευταίες γενιές συστημάτων ψυχαγωγίας και διαθέτει μια online μονάδα σύνδεσης με ολοκληρωμένη eSIM. Συνδέοντας το αυτοκίνητο με το περιβάλλον και τα smartphones των χρηστών, γίνονται διαθέσιμες νέες λειτουργίες και υπηρεσίες από τη σειρά WeConnect και WeConnect Plus. Για ακόμα μεγαλύτερη ηχητική απόλαυση, είναι διαθέσιμο και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα 12 καναλιών της «beats».
Κινητήρες - Κιβώτια
Το μοντέλο μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο ισχυρών και οικονομικών βενζινοκινητήρων με υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό και την ισχύ να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ο 1.0 TSI είναι ο γνωστός 3κύλινδρος κινητήρας με ισχύ 115 ίππους και ροπή 200 Nm, ενώ ο 4κύλινδρος 1.5 TSI αποδίδει ισχύ 150 ίππων και ροπή 250 Nm. Ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων είναι στάνταρ, ενώ ο μεγαλύτερος TSI μπορεί να συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG 7σχέσεων.
- 1.0 TSI. Η βασική έκδοση του TSI είναι ένας συμπαγής 3κύλινδρος κινητήρας που ζυγίζει μόλις 88 κιλά. Ο στροφαλοφόρος είναι τόσο λεπτός και σωστά ισορροπημένος ώστε να μην απαιτείται άξονας ισορροπίας. Ο μικρός TSI παράγει μέγιστη ισχύ 115 ίππων και μέγιστη ροπή 200 Nm από 999 κ.εκ., από 2.000 έως 3.500 σ.α.λ. Επιταχύνει το όχημα από το 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δευτερόλεπτα, με μέγιστη ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα 5,6 έως 5,4 λ./100χλμ. (σε NEDC), που αντιστοιχεί σε επίπεδο εκπομπών CO2 από 129 έως 123 γρ./χλμ..
- 1.5 TSI. Ο 4κύλινδρος κινητήρας αποδίδει την ισχύ των 150 ίππων από 1.498 κυβικά εκατοστά, παρέχοντας ροπή 250 Nm από 1.500 σε 3.500 σ.α.λ. Αυτό επιτρέπει την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα, φτάνοντας μέχρι την τελική ταχύτητα των 205 χλμ./ώρα. Στον κύκλο NEDC, το T-Roc Cabriolet 1.5 TSI με αυτόματο DSG κιβώτιο, καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,6 έως 5,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. (127 έως 132 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο). Σημαντικός παράγοντας, που επιτρέπει υψηλό επίπεδο απόδοσης είναι το σύστημα ACT, το οποίο διακόπτει προσωρινά τους δύο κυλίνδρους σε περίπτωση σταθερού τρόπου οδήγησης.
Πλαίσιο και ανάρτηση
Η ανάρτηση του T-Roc Cabriolet αποτελείται από McPherson στους εμπρός τροχούς και ανάρτηση πέντε συνδέσμων στον πίσω άξονα, ικανή να χειρίζεται ξεχωριστά τις διαμήκεις και τις εγκάρσιες δυνάμεις. Τα ελατήρια και οι αποσβεστήρες (τοποθετημένα ξεχωριστά στον πίσω άξονα) είναι αρμονικά ισορροπημένα, εξασφαλίζοντας άνεση και ακριβή χειρισμό, με απόσταση από το έδαφος 156 χιλιοστά, επιτρέποντας την είσοδο και σε ανώμαλο έδαφος.
Εξοπλισμός - Τιμές
Το T-Roc Cabriolet πωλείται με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, σε μία και μόνη έκδοση. Σε αυτήν -ενδεικτικά- περιλαμβάνονται τα εξής:
- Εξοπλισμός IQ.DRIVE
- Front Assist / City Emergency Braking / Pedestrian monitoring
- Adaptive Cruise Control & Speed Limiter
- Lane Assist
- Park Pilot
- Fatique detection
- Κλήση έκτακτης ανάγκης Emergency Call
- Αυτόματος κλιματισμός Air Care Climatronic δύο ζωνών
- Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και σε συνδυασμό με DSG χειριστήρια (paddles) αλλαγής ταχυτήτων
- Εσωτερικός φωτισμός Ambient σε λευκό χρώμα
- Αισθητήρες φωτεινότητας & βροχής
- Σύστημα Infotainment Composition με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών / Bluetooth
- We Connect App
- We Connect & We Connect Plus Υπηρεσίες
- Μαλακή οροφή με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό σε μαύρο χρώμα
- Πίσω φώτα τεχνολογίας LED
- Ζάντες αλουμινίου Mayfield 17"
- Χρώμα απλό ή μεταλλικό (αποκλειστικά στην έκδοση 1.0 TSI 115PS)
Το T-RocCabriolet προσφέρεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων. Με τον 1.0 TSI η προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 28.310 ευρώ, ενώ με τον 1.5 TSIACT και αυτόματο κιβώτιο DSG 7-σχέσεων, η τιμή διαμορφώνεται στα 33.600 ευρώ.
Νίκος Τσαδαρης
newsbeast.gr