Μετά από ένα εφιαλτικό 24ωρο, όπου επικράτησε χάος στις πτήσεις παγκοσμίως, το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου άρχισε να λειτουργεί ξανά, καθώς οι πρώτες πτήσεις προσγειώθηκαν το πρωί του Σαββάτου.
Το αεροδρόμιο, το μεγαλύτερο και πιο πολυσύχναστο της Βρετανίας, έκλεισε την Πέμπτη λόγω πυρκαγιάς σε υποσταθμό ηλεκτροδότησης στο Hayes, προκαλώντας τεράστια αναστάτωση σε περισσότερους από 291.000 επιβάτες και ακύρωση άνω των 1.350 πτήσεων.
Οι αρχές απέσυραν αρχικά τους περιορισμούς στις νυχτερινές πτήσεις για να αποσυμφορηθεί το σύστημα, ενώ η British Airways ανακοίνωσε ότι θα εκτελέσει περίπου το 85% των προγραμματισμένων πτήσεων το Σάββατο.
Αν και η αεροπορική εταιρεία προσπαθεί να επαναφέρει την κανονικότητα, αναμένονται ακόμα ακυρώσεις, κυρίως σε δρομολόγια με υψηλή συχνότητα.
Χθες, έγινε γνωστό πως η αστυνομία καταπολέμησης της τρομοκρατίας ανέλαβε την έρευνα, αλλά επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις εγκληματικής ενέργειας ή εχθρικής πράξης, χαρακτηρίζοντας την πυρκαγιά πιθανότατα ατύχημα.
Τα δικαιώματα σε ακύρωση ή καθυστέρησης πτήσης
Με αφορή τη χθεσινή ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών, υπενθυμίζεται πως οι ταξιδιώτες έχουν δικαιώματα σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης σας.
Δείτε ποια είναι τα δικαιώματά σας και πώς μπορείτε να προστατευτείτε:
Δικαίωμα αλλαγής πτήσης ή επιστροφή χρημάτων
Εάν η πτήση ακυρωθεί έχετε δικαίωμα να επιλέξετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή πτήση επιστροφής. Δικαιούστε επίσης βοήθεια στο αεροδρόμιο.
Εάν δεν είχατε ενημερωθεί για την ακύρωση τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης, έχετε δικαίωμα σε αποζημίωση. Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να αποδείξει εάν και πότε ενημερωθήκατε προσωπικά ότι η πτήση σας ακυρώθηκε. Εάν αυτό δεν συμβεί, μπορείτε να ζητήσετε περαιτέρω βοήθεια από την αρμόδια εθνική αρχή.
Ωστόσο, δεν οφείλεται αποζημίωση αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα. Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας, για παράδειγμα, αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων. Ο αερομεταφορέας πρέπει να δώσει τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία στον αρμόδιο εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής, καθώς και στους αντίστοιχους επιβάτες σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις σχετικά με την πρόσβαση σε έγγραφα.
Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση, δικαιούστε βοήθεια, επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και πτήση επιστροφής, ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση της πτήσης.
Εάν φτάσατε στον τελικό σας προορισμό με καθυστέρηση 3 ή περισσότερων ωρών, δικαιούστε αποζημίωση, εκτός αν η καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις. Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας, για παράδειγμα, αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων. Ο αερομεταφορέας πρέπει να δώσει τα εν λόγω αποδεικτικά στοιχεία στον αρμόδιο εθνικό φορέα ελέγχου εφαρμογής, καθώς και στους αντίστοιχους επιβάτες σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις σχετικά με την πρόσβαση σε έγγραφα.
Τα δικαιώματα στο αεροδρόμιο
Αν παραμείνετε στο αεροδρόμιο, έχετε δικαίωμα σε:
Γεύματα και αναψυκτικά, ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης.
Πρόσβαση σε επικοινωνιακά μέσα (όπως τηλέφωνο ή internet).
Διαμονή και μεταφορά, αν η καθυστέρηση εκτείνεται μέσα στη νύχτα.
Κρατήστε όλες τις αποδείξεις των εξόδων σας, καθώς μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία.
Πότε δεν δικαιούστε αποζημίωση
Η αποζημίωση δεν ισχύει όταν η ακύρωση ή καθυστέρηση οφείλεται σε «έκτακτες περιστάσεις», όπως η πυρκαγιά στο Heathrow. Παρόλα αυτά, οι εταιρείες εξακολουθούν να έχουν υποχρέωση να παρέχουν βοήθεια και φροντίδα στους επιβάτες.
Αξιοποίηση της ταξιδιωτικής ασφάλισης
Αν έχετε ταξιδιωτική ασφάλιση με κάλυψη διακοπής ταξιδιού, ενδέχεται να δικαιούστε αποζημίωση για ακυρωμένα ή καθυστερημένα ταξίδια. Ελέγξτε την πολιτική σας και επικοινωνήστε με την ασφαλιστική σας εταιρεία για περισσότερες λεπτομέρειες.
πηγή: ieidiseis.gr