Σε κατεπείγουσες – πλην όμως καθυστερημένες – αντικαταστάσεις σιδηροτροχιών συνολικού μήκους άνω των 32 χιλιομέτρων στις γραμμές 2 και 3 του δικτύου μετρό της Αθήνας, που εμφανίζουν ρωγμές και φθορές, προχωρεί η διοίκηση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).
Σημαντικές αστοχίες, με φθορές και ρωγμές στις γραμμές του μετρό που θέτουν ζητήματα ασφαλείας της κυκλοφορίας, έχουν εντοπιστεί εδώ και τρία χρόνια, με την ΣΤΑΣΥ να προχωρά σε κατεπείγουσες αντικαταστάσεις σιδηροτροχιών.
Την αποκάλυψη κάνει σήμερα η εφημερίδα «Τα ΝΕΑ», και σύμφωνα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ τα κυριότερα προβλήματα εντοπίζονται στις γραμμές 2 και 3 του δικτύου μετρό της Αθήνας,
Περίπου 5,5 χλμ. σιδηροτροχιών χρειάζονται άμεση αντικατάσταση, ενώ υπολογίσιμες φθορές έχουν εντοπιστεί και σε άλλα 22 χλμ.
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας, από τα συγκεκριμένα σημεία όταν περνούν οι συρμοί, λόγω των προβλημάτων κινούνται με 40 – 60 χλμ. την ώρα, ενώ η κανονική ταχύτητα είναι τα 80 χλμ.
Με έργο που έχει προκηρύξει η ΣΤΑΣΥ θα τοποθετηθούν καινούργιες σιδηροτροχιές σε μήκος 32 χλμ. και στην γραμμή 2 και στην 3.
Η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι απελπιστική, σύμφωνα με χιλιάδες πολιτών που τα χρησιμοποιούν καθημερινά. Σε αυτά, συμπεριλαμβάνεται φυσικά και το μετρό, με ρεπορτάζ των «Νέων» να αναφέρει ότι εδώ και τρία χρόνια, έχουν εντοπισθεί σημαντικές αστοχίες, με φθορές και ρωγμές στις Γραμμές 2 και 3, που θέτουν ζητήματα ασφαλείας της κυκλοφορίας.
Τα σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό και αφορούν συνολικά 32 χιλιόμετρα σιδηροτροχιάς, με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να έχει εφαρμόσει ήδη προληπτικές βραδυπορίες (ταχύτητες κίνησης των συρμών με 40 – 60 χιλιόμετρα / ώρα) σε σημαντικό κομμάτι του δικτύου.
Ωστόσο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται επιπλέον καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Μετρό, δεδομένου ότι ήδη υπάρχει και έλλειψη συρμών. Από την προκήρυξη του έργου για την αντικατάσταση στων σιδηροτροχιών (στις 30/10/24) προκύπτει ότι από το 2021 εντοπίσθηκαν σημαντικές αστοχίες και βλάβες, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αντιμετωπισθεί.
Με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων που έγιναν στο δίκτυο προ τριετίας, περίπου 5,5 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών χρειάζονται άμεση αντικατάσταση, ενώ, υπολογίσιμες φθορές είχαν διαπιστωθεί σε ακόμη 22 χιλιόμετρα.
Με το έργο που προκήρυξε η ΣΤΑΣΥ, οι προβληματικές σιδηροτροχιές θα αντικατασταθούν με καινούργιες σε συνολικά 32 χιλιόμετρα του δικτύου και συγκεκριμένα: 21.582 μέτρα στη Γραμμή 2 και 10.494 στη Γραμμή 3.
Επίσης, θα συμπεριληφθεί η διενέργεια «Μη Καταστροφικών Ελέγχων» στις γραμμές του δικτύου της ΣΤΑΣΥ, με σκοπό την επιβεβαίωση και τον ακριβή προσδιορισμό των σημείων που θα χρειαστούν αντικατάσταση.
Με την υποβολή της τεχνικής έκθεσης, θα προκύψει και το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.
Το έργο
Το έργο που προκηρύχθηκε στις 30 Οκτωβρίου 2024 από τη ΣΤΑΣΥ περιλαμβάνει την εργασία αντικατάστασης σιδηροτροχιών σε διάφορα σημεία των Γραμμών 2 και 3 με καινούργιες και την ενσωμάτωσή τους σε συνεχώς συγκολλημένη γραμμή επί σταθερής επιδομής.
Επίσης, θα συμπεριλάβει τη διενέργεια «Μη Καταστροφικών Ελέγχων» στις γραμμές του δικτύου της ΣΤΑΣΥ, με σκοπό την επιβεβαίωση και τον ακριβή προσδιορισμό των σημείων που θα χρειαστούν αντικατάσταση. Με την υποβολή της σχετικής τεχνικής έκθεσης, θα προκύψει και το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται και η αρχική επιθεώρηση της γραμμής (διενέργεια μετρήσεων) με σκοπό την καταγραφή τυχόν πρόσθετων σφαλμάτων στις σιδηροτροχιές.
Το έργο θα εξελίσσεται στο ωράριο διακοπής της κυκλοφορίας των επιβατικών συρμών. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης υπολογίζεται σε 8.038.871,40 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της δαπάνης προμήθειας των σιδηροτροχιών αξίας 3.148.871,40 ευρώ.
Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε 21 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, ενώ η προθεσμία για την υποβολή προσφορών από τους ενδιαφερομένους λήγει στις 2 Δεκεμβρίου 2024.
Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ
Απάντηση στο σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα » δίνει με ανακοίνωση της η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ.
Ειδικότερα με ανακοίνωση της αναφορικά με την προκήρυξη των διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς στο Μετρό, διευκρινίζει, ότι:
– Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης επιδομής που έχει εκτελεστεί στο Μετρό, με την προκήρυξη των δύο σχετικών διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς, ύψους 8 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το έργο αλλαγής 32 χλμ. σιδηροτροχιάς του δικτύου των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό και αποτελεί μέρος του συνολικού, εν εξελίξει σχεδίου αναβάθμισης του Μετρό 25 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του.
– Όπως αναφέρεται και στην σχετική προκήρυξη, που έχει δημοσιεύσει η ΣΤΑ.ΣΥ, η εταιρεία κρίνει αναγκαία την εκτέλεση του έργου πριν την εξάντληση του ορίου ζωής του εξοπλισμού, που κατασκευαστικά προσδιορίζεται στα 30 χρόνια. Τα αποτελέσματα των επαναλαμβανόμενων ανά τακτά διαστήματα – και όχι μόνο προ 3ετίας – μετρήσεων ορίων φθορών, είναι εντός των προβλεπόμενων ορίων. Καταδεικνύουν δε, την ανάγκη σταδιακής αντικατάστασης, ώστε να διατηρηθούν τα υψηλά επίπεδα ασφαλούς εκτέλεσης μεταφορικού έργου.
– Το έργο αφορά σε αλλαγή σιδηροτροχιάς σε συγκεκριμένα σημεία (καμπύλες) του δικτύου, όπου και σημειώνεται η μεγαλύτερη καταπόνηση κατά την εκτέλεση καθημερινού και αδιάλειπτου μεταφορικού έργου.
– Τα δρομολόγια εκτελούνται σύμφωνα με το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων, που είναι σε ισχύ, χωρίς να έχουν επηρεαστεί οι συχνότητες αυτών και να προκαλούνται καθυστερήσεις.
– Η ΣΤΑ.ΣΥ, απαντώντας στα ερωτήματα που εγείρει το δημοσίευμα για την ασφάλεια στο δίκτυο του Μετρό, απορρίπτει τους εν λόγω ισχυρισμούς, δηλώνοντας κατηγορηματικά, πως τη λειτουργία του Μετρό διέπουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και πως η συντήρηση του δικτύου (επιδομή και τροχαίο υλικό) γίνεται σύμφωνα με τα εγχειρίδια προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης και τους προβλεπόμενους διεθνώς κανόνες, που εφαρμόζονται από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό.
tanea.